Kodin merkitys

 Hyvää viikonloppua! 🙏

Olen useasti huomannut korona-aikana tai oikeastaan yhä sen kestäessä hallitsevana tilana pidempään. Että omassa mielessäni kotini tuntuu vain merkityksellisemmältä. Korona-aikana olen kerennyt asua jo kahdessa eri kodissa. Täällä minusta on vihdoin alkanut tuntua siltä, että ei ole kiire mihinkään. Monesti olen ollut se ihminen, jonka on pakko päästä tuulettamaan mieltään mm. lenkille, kauppaan, sukulaisille, harrasteisiin, elokuviin tai kirjastoon. Kunhan käy jossakin. Mutta nyt hallitsevan maailmantilanteen venyessä pidemmälle ja pidemmälle nautin kotiin jäämisestä. Ehkä vuosi 2020 ja 2021 opettavat minusta kiireettömämmän ja tyytyväisemmän tyypin. Toivottavasti.

Aina voi yrittää keksiä enemmän ja enemmän kotona tehtäviä juttuja tai olla vaikka välillä tekemättä yhtään mitään! On kiva huomata, että hei minulla on lämmin ja mukava ympäristö jossa viettää aikaa. Ei ole mikään tarve juosta paikasta paikkaan. Kaupassa voi käydä harvemmin tai voi tilata ruuat kotiin. 

Itse olen ihan tavallisesti koti opiskellut, käynyt ulkoilemassa, siivonnut, tehnyt ruokaa, käynyt saunassa, lukenut kirjoja, juonut teetä, kuunnellut musiikkia, jumpannut, väritellyt aikuisten värityskirjoja, maalannut akryyliväreillä, katsonut televisiota, pelannut uutta Nintendo Switchiä, nukkunut, herkutellut, lukenut blogeja ja kirjoittanut blogiani. Aika kuluu nopeasti varsinkin kun osa päivästä menee taas opiskellessa. Olen tällä hetkellä kiitollinen, että minulla on koti.

Tässä muutama kuva, jotka äsken otin päivitystä varten. Valaistus koostuu yhdestä kattovalaisimesta ja valopuusta.













Kommentit

Suositut tekstit