Blogini ensimmäinen kirja-arvostelu

 Lukemisen täyteistä lauantaita! 


Kuten otsikosta saattaa päätellä. Sain mieleeni tehdä kirja-arvostelun. Koska nykyään jopa luen kirjoja, ihan oikeasti. Enkä niin kuin nuorempana, varsin innokkaana lukijana tein, että luin aina vaan takakannen. Noin. 3-4 vuoden aikana olen alkanut lukemaan kirjoja, lehtiä, uutisia kuin blogejakin. Miksi siis en tekisi omaa kirja-arvostelua. Joka, mahdollisesti saattaisi innostaa samanlaista kuin minä olin ennen, lukemisen maailmaan. En siis muistaakseni lukenut koskaan kokonaista ja äidinkielen työt suoritin loppuun, en tiedä miten. Koska asenne oli varma, puh lukeminen on tylsää. No veikkaampa, että juuri tylsyys sai minut lukemisen maailmaan kinni. 
No pulinat sikseen taas, katsotaan osaako amatööri tuottaa postauksen kirjasta, vieläpä kirja-arvostelun.
Valitsin kirjaksi vastikään valmiiksi luetun Lotta-Sofia Saahkon kirjan nimeltä Kahvia ja karjalanpiirakoita.
Tässä arvosteluni:
Kirja on suhteellisen pitkä, noin. 365 sivua. Mutta se ei mielestäni tuntunut pitkältä. Yhtäkkiä olin lukenut kirjan kokonaan. Täytyy sanoa, että minulla oli ennakko odotus kirjan sisällöstä, koska en ollut lukenut takakannen tekstiä tai tiennyt sisällöstä. Ajattelin kirjaa valittaessa, että kirjassa on varmaan paljon höpöttelyä itse Lotan ja tämän papan elämästä. Koska Sofia oli tullut tutuksi vain YouTube kanavan Lotta ja Pappa kautta. Toki olin lainannut kirjan ja ajatellut, että tässä on tarinoita heistä. Kirjassa kerrottiin paljon tarinoita Karjalan evakoista. Kirja ei siis todella ollut tylsistyttävä, jos yhtään kiinnostaa vanhempien ihmisten nuoruus ja mennyt aika. Ajattelinkin lukea Lotan muita kirjoja, tiedän että niitä on tullut. Mutta en tiedä niidenkään sisällöstä. 

Tiivistettynä kirja oli tunnelmallinen, mielenkiintoinen ja selkeä. Suosittelen niille joita kiinnostaa ihmisten elämäntarinat.




Kommentit

Suositut tekstit